SÚSTAVA ZVODOV

Zvod je elektrické vodivé spojenie medzi zachytávacou sústavou a uzemňovacou sústavou

Umiestnenie a vyhotovenie zvodov

- zvody treba vyhotoviť priamo a zvisle (majú byť rovné bez zbytočných oblúkov, aby tvorili čo najkratšie a najpriamejšie spojenie zachytávacej sústavy s uzemňovacou sústavou)

- vo všeobecnosti majú byť umiestnené v blízkosti rohov a rovnomerne po jeho obvode
- zvody majú byť priamym pokračovaním vodičov zachytávacej sústavy
- umiestňujú sa čo najďalej od dverí a okien, nemajú prechádzať balkónmi

Umiestnenie zvodov

A, Pri neizolovaných LPS:

- Minimálny počet zvodov 2
- Vzdialenosti sú dané triedou ochrany LPS

B, Pri izolovaných LPS:

• stožiarové – minimálne jeden zvod na stožiar
• závesové – pre každé lano jeden zvod
• klietkové – minimálne jeden zvod na každý koniec drôtu

Skúšobná svorka

Skúšobná svorka je spojka, ktorá je navrhnutá a umiestnená tak, aby bol o možné vykonať elektrickú skúšku a meranie súčastí LPS.

Má sa umiestniť na každom pripojení zvodu k uzemňovacej sústave okrem náhodných zvodov.
V skúšobnej svorke sa spojí vodič zvodu s uzemňovacím vodičom. Spoj má byť rozoberateľný pomocou nástroja.
Pri vonkajších zvodoch sa umiestňuje vo výške 1,8 až 2 m nad zemou. Pre vnútorné zvody sa umiestňuje vo výške 0,6 až 1,8 m nad zemou.

Skúšobná svorka Skúšobná svorka Skúšobná svorka

Kontrolné otázky pre sústavu zvodov. Kliknutím na otázku sa zobrazí odpoveď.

Čo je zvod ?
Je elektrické vodivé spojenie medzi zachytávacou sústavou a uzemňovacou sústavou
Vymenuj umiestnenie zvodov.
- vo všeobecnosti majú byť umiestnené v blízkosti rohov a rovnomerne po jeho obvode.
Načo slúži Skúšobná svorka.
Slúži na vykonávanie eklektickej skúšky a meranie súčasti LPS.

Zdroj http://www.bleskoshop.sk/det/sk/27/163/401/Dehn-Skusobna-svorka-459029
Zdroj http://www.bleskoshop.sk/det/sk/27/163/400/Dehn-Skusobna-svorka-450101
Zdroj http://www.oze.stuba.sk
Zdroj http://www.els.webzdarma.cz/atmel.html

Literatúra
[2] MERAVÝ, J., KOCMAN, K., KROUPA, J.,: Odborná spôsobilosť v elektrotechnike 2. Bratislava: EXPOL pedagogika, 2003. ISBN 978-80-8091-058-7